SPOTKANIE Z MATKĄ BOŻĄ CZĘSTOCHOWSKĄ

Częstochowa 2016r

15 czerwca o godz. 8.00 w Pruszczu Gdańskim spotkała się 50-osobowa grupa członków COC ,aby  wyruszyć na 4-dniowa pielgrzymkę do Częstochowy i na Górę św. Anny. Nasze wędrowanie rozpoczęliśmy mszą świętą, w której prosiliśmy o błogosławieństwo na drogę, a po Eucharystii składaliśmy naszemu duszpasterzowi ks. Stanisławowi Ładzie serdeczne życzenia z okazji przypadającej tego dnia rocznicy urodzin. W autokarze był czas na wspólną modlitwę, śpiewanie, rozmowy z dawna niewidzianymi osobami. Panował radosny i pełen oczekiwania nastrój. Po przyjeździe do Częstochowy i zakwaterowaniu poszliśmy pokłonić się Jasnogórskiej Pani . Później ks. Stanisław w Sali rycerskiej przedstawił nam krótką historię cudownego obrazu. O 21.00 bardzo aktywnie uczestniczyliśmy w Apelu Jasnogórskim. Ubrani w koszulki z logo naszego stowarzyszenia staliśmy blisko cudownego obrazu, osoby na wózkach odmawiały cząstki różańca, a małżeństwo Alicja i Zygmunt Sowińscy odczytało modlitwę jubileuszową z okazji 1050 rocznicy chrztu Polski.

Zapraszamy do odwiedzenia naszej GALERII

Następnego dnia po śniadaniu wyjechaliśmy do Parku Miniatur Sakralnych położonego niedaleko Częstochowy. Zebrano tu najpiękniejsze bazyliki i sanktuaria z Ziemi Świętej i Europy. W przewodniku po tym pięknym miejscu napisano: Pragniemy, aby każda osoba spacerująca alejkami Parku mogła podziwiać architekturę sakralną, zachwycić się pietyzmem wykonania miniatur, przemierzyć biblijne ogrody, spotkać postaci z Pisma Św.,i odnaleźć swój skrawek Nieba.” Ze wzruszeniem oglądaliśmy znane nam już z bezpośredniego pobytu bazyliki w Lourdes. Fatimie, La Salette, w Rzymie czy Loretto. Po powrocie na Jasną Górę uczestniczyliśmy w Eucharystii w kaplicy cudownego obrazu sprawowanej przez ks. Stanisława Ładę, który także wygłosił homilię. Był to czas głębokich przeżyć i gorącej modlitwy dziękczynnej za całe nasze życie. Było to także duchowe przygotowanie do Drogi Krzyżowej odprawionej Na Wałach.

Tego wieczoru na Apelu pożegnaliśmy Matkę Bożą , ponieważ następnego dnia wyjeżdżaliśmy do Gidel. Jest to sanktuarium, gdzie znajduje się kamienna zaledwie 9-centymetrowa figurka Matki Bożej z Dzieciątkiem. która w 1516 roku została wykopana na polu przez rolnika Jana Czeczka. Raz w roku odbywa się tu zwyczaj ”Kąpiółki” to znaczy ceremonialnego obmywania figurki w winie. W pełnym ufności i przeświadczeniu pielgrzymi używają tego wina na znak swojej wiary w moc Tej, którą nazywają Uzdrowieniem Chorych. Sanktuarium tym opiekują się dominikanie. W tym sanktuarium uczestniczyliśmy we mszy św. zawierzając Matce Bożej nasze rodziny i nasze sprawy.

Ostatnim etapem naszego podróżowania była Góra św. Anny. Jest tu kościół, w którym znajduje się drewniana figurka-relikwiarz św. Anny Samotrzeciej. Święta Anna na lewej ręce trzyma córkę Najświętszą Matkę Bożą, a na prawej wnuka Jezusa Chrystusa. Każdego roku obecni tu franciszkanie organizują uroczystości odpustowe dróżkami kalwaryjskimi i dróżkami Maryjnymi, na które tłumnie przybywają pielgrzymi. To święte miejsce odwiedził też św. Jan Paweł II. W wygodnym Domu Pielgrzyma spędziliśmy noc i następnego dnia w sobotę po mszy św. I śniadaniu udaliśmy się w drogę powrotną do domu. Jesteśmy wdzięczni naszym siostrom Grażynie Laudańskiej i Marii Siemionko za zorganizowanie wyjazdu, troskliwą opieką w czasie pielgrzymki i stworzenie wspaniałej atmosfery.